Consulter le site de la collection Modyco dans HAL
5077 documents
- Jean Lassègue, Victor Rosenthal, Yves-Marie Visetti. “Symbolic Economies” and the Origin of Language. 5th Evolution of Language Conference, May 2004, Leipzig, Germany. pp.97. ⟨halshs-00250122⟩
- Claudine Pagliano. Les domaines phonologiques en français : h aspiré, emphase et formation adverbiale. 3rd North American Phonology Conference, May 2004, France. ⟨hal-00171046⟩
- Claudine Pagliano. How morphology can interfere in phonology : # = CV in French suffixal derivation. 35th Poznan Linguistic Meeting, May 2004, Poznan, Poland. ⟨hal-00171045⟩
- Sylvie Plane. Teaching Writing in France
Problems, Theoretical Choices, and Practices in Teaching Writing in France, observed from a French point of view and from an American point of view. An overview of Thirty Years of Composition Theory in france, May 2004, Saint Louis, États-Unis. ⟨halshs-00125842⟩ - Michel Arrivé, Izabel Vilela. Langage et inconscient chez Freud: représentations de mots et représentations de choses. Marges Linguistiques, 2004, 7, pp.63-72. ⟨halshs-00156886⟩
- Juliette Delahaie. Langue et métalangue en FLE : les présentatifs présentent-ils?. La construction des observables en sciences du langage, Apr 2004, Paris, France. ⟨halshs-00125172⟩
- Claudine Pagliano. Elaboration d'un corpus morphonologique : l'épenthèse entre radical et suffixe. Col'Doc 04 : La Construction des observables en sciences du langage, Apr 2004, Nanterre, France. ⟨hal-00171044⟩
- Sylvie Plane. An otherview of Composition theory. An otherview of Composition theory -
Writing Across the Curriculum, Apr 2004, Saint-Louis of Missouri, United States. ⟨halshs-00125850⟩ - Sylvain Kahane. Grammaires d'unification polarisées. TALN 2004, Apr 2004, Fès, Maroc. ⟨hal-00170540⟩
- Edy Veneziano. Acquérir, évaluer et faire fonctionner le langage dans la conversation. Stage Inspection Ecoles maternelles, Apr 2004, Paris, France. ⟨halshs-00133608⟩

