Consulter le site de la collection Modyco dans HAL
5084 documents
- Julie Beliao, Anne Lacheret. Disfluency and discursive markers: when prosody and syntax plan discourse. DiSS 2013: The 6th Workshop on Disfluency in Spontaneous Speech, Aug 2013, Stockholm, Sweden. pp.5-9. ⟨halshs-00869849⟩
- Donald Vessah Ngou. L’idéologie du texte. Considérations méthodologiques et considérations pratiques. Syntagmes et locutions dans la phrase et dans le discours : composition, figement, grammaticalisation, Aug 2013, Potsdam, Allemagne. ⟨halshs-01078201⟩
- Sarah de Vogüé. Etudier les formes linguistiques à l'école. Etudier les formes linguistiques à l'école, Aug 2013, Sao Paulo, Brésil. ⟨halshs-00856527⟩
- Marine Damiani, Delphine Battistelli. Enunciative and modal variations in newswire texts in French: From guideline to automatic annotation. 7th Linguistic Annotation Workshop & Interoperability with Discourse, Aug 2013, Sofia, Bulgaria. pp.223-227. ⟨halshs-01727122⟩
- Julie Beliao. Characterizing oratory speech through both prosody and syntax. The 18th student session of ESSLLI 2013, Aug 2013, Düsseldorf, Germany. pp.1-12. ⟨halshs-00869839⟩
- Juliette Delahaie, Danièle Flament-Boistrancourt. Corpus et enseignants de français L2 en Flandre : une histoire réussie. Bulletin suisse de Linguistique appliquée, 2013, 97, pp.77-96. ⟨halshs-00926904⟩
- Brigitte Juanals, Jean-Luc Minel. Construction d'une approche interdisciplinaire et expérimentale pour l'analyse de la communication d'influence. ESSACHESS – Journal for Communication Studies, 2013, 6 (1), pp.187-200. ⟨halshs-00847559⟩
- Caroline Masson. Prelinguistic vocalizations of an infant with autism from 9 to 12 months: observing risk factors of speech disorder in canonical babbling stage?. 19ème Congrès International des Linguistes - Workshop "Language and Mind in Autism", Jul 2013, Genève, Switzerland. ⟨hal-00848722⟩
- Cécile Desoutter, Caroline Mellet. Le discours rapporté : approches linguistiques et perspectives didactiques. Peter Lang CH, 2013, ⟨10.3726/978-3-0351-0583-4⟩. ⟨hal-05004927⟩
- Françoise Gadet, Paul Cappeau. Quand l'œil écoute... Que donnent à lire les transcriptions d'oral ?. CILPR, Jul 2013, Nancy, France. ⟨hal-01282778⟩

