Consulter le site de la collection Modyco dans HAL
5084 documents
- Edy Veneziano. Intra-individual and developmental variation in children’s narratives: Studies in intervention. Narrative and Interaction: Promoting and assessing the development of language, literacy and socio-cognitive skills., Jun 2015, Paris, France. ⟨halshs-01183996⟩
- Edy Veneziano, Bracha Nir, Christian Hudelot. Linguistic Changes in Narratives after Conversation. Narrative and Interaction: Promoting and assessing the development of language, literacy and socio-cognitive skills., Jun 2015, Paris, France. ⟨halshs-04126428⟩
- Loredana Ruccella. La crise économique : on nous en dit trop ou pas assez?. Le dit et le non-dit, Jun 2015, Bucarest, Roumanie. ⟨halshs-01163828⟩
- Ngoc Trang Luong. A TOOL TO EVALUATE GRAMMATICAL SPELLING SKILLS OF NATIVE FRENCH ADULTS: A TYPOLOGY BASED ON THE CAUSES OF ERRORS FRENCH GRAMMATICAL SPELLING. Languages, Literature and Literacies, Jun 2015, Odense, Denmark. ⟨halshs-01168695⟩
- Ngoc Trang Luong. A TOOL TO EVALUATE FRENCH GRAMMATICAL SPELLING SKILLS FOR NATIVE ADULTS. Languages, Literature and Literacies Pre-Conference, IAIMTE, Jun 2015, Odense, Denmark. ⟨halshs-01168702⟩
- Marie-Laure Elalouf. Comment le nom passé est passé du langage courant à la terminologie grammaticale ?. Scolagram -Revue de didactique de la grammaire, 2015, Enseigner/apprendre les oppositions aspectuelles, 1. ⟨halshs-01266635⟩
- Christiane Préneron, Marie Kugler-Lambert. La peur : une émotion à mettre à mots. Une perspective langagière dans les récits d’enfants en difficulté d’apprentissage du langage écrit vs des mathématiques. Le Langage et l'Homme, 2015, 1. ⟨hal-01675665⟩
- Juliette Delahaie. Ne va pas me dire, ne me dis pas, cela va sans dire... Parler pour ne rien dire : de l'usage et du sens de quelques expressions paradoxales. Les marqueurs formés sur le verbe dire, May 2015, Madrid, Espagne. ⟨halshs-01167043⟩
- Brigitte Juanals, Jean-Luc Minel, Mathilde de Saint Léger. La construction médiatique d’une question sociétale dans l’espace public français. Lyrics -Lightweight privacY-enhancing cRyptography for mobIle Contactless Services, Orange Labs, May 2015, Paris, France. ⟨halshs-01157767⟩
- Sophie (de) Pontonx, Christophe Parisse, Aliyah Morgenstern. Do the first uses of the imparfait in young French-speaking children correspond to the emergence of abstract knowledge of time ?. AFLiCo 6, May 2015, Grenoble, France. ⟨halshs-01741969⟩

