Informations institutionnelles
Veneziano
Edy
Université Paris Descartes
Membre principal
Emérite
Professeur des universités
Activité scientifique
Publications HAL-SHS
283 documents
- Edy Veneziano. Interventions To Promote Narratives And Through Narratives.. XVI European Conference on Developmental Psychology (ECDP 2013),, Sep 2013, Lausanne, Suisse. ⟨halshs-00867406⟩
- Marie-Hélène Plumet, Edy Veneziano, Marie-Thérèse Le Normand. Towards more ecological measures of Theory of mind in children with autism: Opportunities and cost of using cognitive resources in communication contexts.. XVI European Conference on Developmental Psychology (ECDP2013), Sep 2013, Lausanne, Switzerland. ⟨halshs-00867404⟩
- Edy Veneziano. Conversation as an intervention procedure to promote and evaluate children's narrative skills. XVI European Conference on Developmental Psychology (ECDP 2013), Sep 2013, Lausanne, Switzerland. ⟨halshs-00867408⟩
- Edy Veneziano. Les conduites narratives: Compétences sous-jacentes et développements.. Les conduites narratives: Compétences sous-jacentes et développements., May 2013, Montpellier, France. ⟨halshs-00867398⟩
- Edy Veneziano. L'émergence des catégories de mots Noms et Verbes : Données en production et en compréhension.. L'émergence des catégories de mots Noms et Verbes : Données en production et en compréhension., Apr 2013, Nice, France. ⟨halshs-00867396⟩
- Edy Veneziano. A Cognitive-Pragmatic Model for the change from single-word to multiword speech: A constructivist approach. Journal of Pragmatics, 2013, 56, pp.133-150. ⟨10.1016/j.pragma.2013.03.013⟩. ⟨halshs-00839522⟩
- Edy Veneziano. Intervention procedures as a tool for improving and evaluating children's narratives.. International Conference NIL2012: Narration Intervention and Litteracy., Sep 2012, Paris, France. ⟨halshs-00867395⟩
- Edy Veneziano. Compétences narratives chez les enfants typiques et dysphasiques.: la comparaison entre deux prccédures d'intervention. Séminaire CLIF- PREC, MSHS, Jun 2012, Poitiers, France. ⟨halshs-00867387⟩
- Edy Veneziano. Théorie de l'esprit et Développement Pragmatique: interelations à différents niveaux de fonctionnement. Théorie de l'esprit et Développement Pragmatique: interelations à différents niveaux de fonctionnement, Jun 2012, Montpellier, France. ⟨halshs-00867401⟩
- Edy Veneziano, Marie-Hélène Plumet, Nathalie Angeard, Sylvain Moutier,. Attribution of false belief in French children: Décalages between tasks and cultural differences.. 42nd Annual Meeting of the Jean Piaget Society,, 2012, Toronto, Canada. ⟨halshs-00867386⟩
Autres Publications

