Informations institutionnelles
Veneziano
Edy
Université Paris Descartes
Membre principal
Emérite
Professeur des universités
Publications HAL-SHS
282 documents
- Marie-Hélène Plumet, Edy Veneziano. Typical and Atypical Pragmatic Functioning of ASD Children and Their Partners: A Study of Oppositional Episode in Everyday Interactions.. Journal of Autism and Developmental Disorders, 2015, 45 (1), pp.53-67. ⟨10.1007/s10803-014-2164-0⟩. ⟨halshs-01048561⟩
- Edy Veneziano, Eve V. Clark. Early verb constructions in French: Adjacency on the left edge. Journal of Child Language, 2015, ⟨10.1017/S0305000915000471⟩. ⟨halshs-01273763⟩
- Edy Veneziano. Compétences pragmatiques, théorie de l’esprit et non linéarité discursive chez l'enfant. Travaux linguistiques du CerLiCO, 2015, Linéarité & Interprétation, 28 (1), pp.181-194. ⟨halshs-01273744⟩
- Edy Veneziano. Théories de l’esprit et acquisition du langage chez le jeune enfant.. Spirale - Revue de Recherches en Éducation , 2015, Les lieux d’accueil de la petite enfance construisent-ils de nouvelles parentalités ?” 75, pp.119-136. ⟨halshs-01273755⟩
- Edy Veneziano, Bracha Nir, Christian Hudelot. Promoting children's narrative skills through a short conversational intervention. iascl2014 13 International Congress for the study of child Language, Jul 2014, Amsterdam, Netherlands. ⟨halshs-01048751⟩
- Edy Veneziano. Promoting narrative and other language skills. IASCL2014 13th International Congress for the Study of Child Language, Jul 2014, Amsterdam, Netherlands. ⟨halshs-01048711⟩
- Edy Veneziano. There are fillers and fillers on the way to grammatical morphemes: A three-period account in the acquisition of French.. IASCL 2014 13 International Congress for the Study of Child Language, Ann Baker Univerity of Amsterdam, Jul 2014, Amsterdam, Netherlands. ⟨halshs-01048809⟩
- Edy Veneziano. Théorie de l'esprit et compétences pragmatiques chez l'enfant : Quelle place pour la linéarité dans leur développement?. 28ème Colloque International du CerLiCO, Université de Caen Basse-Normandie, Jun 2014, Caen, France. ⟨halshs-01048656⟩
- Edy Veneziano. Conversation and language acquisition: Unique properties and effects. Arnon, Inbal, Marisa Casillas, Chigusa Kurumada and Bruno Estigarribia. Language in interaction: Studies in honor of Eve V. Clark., John Benjamins Publishing Company, pp.83-100, 2014, TILAR, ⟨10.1075/tilar.12.08ven⟩. ⟨halshs-01048559⟩
- Marie-Hélène Plumet, Edy Veneziano. Anticipation des réactions et conduites persuasives dans les interactions d'enfants typiques ou avec autisme : le cas des épisodes d'opposition. E. Sieroff, E. Drozda-Senkowska, A-M Ergis & S. Moutier (Eds). Psychologie de l'anticipation, Armand Colin, pp.193-213, 2014, Recherches. ⟨halshs-00986642⟩