Informations institutionnelles
Veneziano
Edy
Université Paris Descartes
Membre principal
Emérite
Professeur des universités
Activité scientifique
Publications HAL-SHS
283 documents
- Edy Veneziano, Anne Salazar Orvig, Christian Hudelot, Chantal Caracci-Simon, Marie Kugler-Lambert. The expression of key events in narratives: A developmental study and the role of scaffolding in 4-6 to 11 year olds normally-developing and SLI children. XIIth European Conference on Developmental Psychology, Aug 2005, La Laguna, Tenerife, Canary Islands, Spain. ⟨halshs-00134478⟩
- Edy Veneziano. Comportements langagiers dans l'interaction mère-enfant avant 3 ans et l'émergence d'une théorie de l'esprit implicite. GPPL, Department of Linguistics, Aug 2005, University of Sao Paulo (USP), Sao Paulo, Brésil. ⟨halshs-00133603⟩
- Edy Veneziano. Rôle de l'étayage dans les récits d'enfants typiques et dysphasiques de 4 à 12 ans. Conférence publique. UNICSUL, Aug 2005, Sao Paulo, Brésil. ⟨halshs-00133604⟩
- Edy Veneziano, Christian Hudelot. Children's expression of intentional and epistemic states as reasons of events in narratives: the role of scaffolding in 4-6 to 12 year-olds normally-developing and SLI children. Xth International Congress For the Study of Child Language, Jul 2005, Berlin, Germany. ⟨halshs-00134481⟩
- Christian Hudelot, Edy Veneziano, Anne Salazar Orvig. Le rôle de l'étayage sur les récits d'enfants typiques et dysphasiques. AILA 2005 -14th World Congress of Applied Linguistics, Jul 2005, Madison, Wisconsin, États-Unis. ⟨halshs-00134490⟩
- Edy Veneziano, Christian Hudelot, Anne Salazar Orvig, Chantal Caracci-Simon, Marie Kugler-Lambert. The effect of scaffolding on the expression of explanatory relations among events in the narratives of 4 to 11 yrs-old normally-developing and 6 to 11 yrs-old SLI children. 9th International Pragmatics Congress, Jul 2005, Riva del Garda, Italy. ⟨halshs-00134496⟩
- Josie Bernicot, Anne Salazar Orvig, Edy Veneziano. Répétitions, Reprises et Reformulations. Répétitions, Reprises et Reformulations, Apr 2005, Paris, France. ⟨halshs-00134507⟩
- Edy Veneziano. Langage dans le jeu de faire semblant: Une manière d'évaluer la théorie implicite de l'esprit chez l'enfant ?. Langage et Pratiques, 2005, 35, pp.5-15. ⟨halshs-00133389⟩
- Edy Veneziano (Dir.). Conversation in Language Development and Use. Guest Editor, pp.258, 2005. ⟨halshs-00133448⟩
- Edy Veneziano, Christian Hudelot. Conduites explicatives dans la narration et effet de l'étayage: Méthodes d'analyse et quelques résultats qualitatifs tirés d'une étude développementale et comparative d'enfants typiques et d'enfants dysphasiques. TRANEL. Travaux Neuchâtelois de Linguistique, 2005, 42, pp.81-103. ⟨halshs-00133386⟩
Autres Publications

