Consulter le site de la collection Modyco dans HAL
5084 documents
- Leïla Derbel Ben Hamad. Les modèles théoriques à l’épreuve des données empiriques. XXIXe Congrès international de linguistique et de philologie romanes, Lene Schøsler; Jan Lind Schouw; Line Sletten, Jul 2019, Copenhagen, Danemark. pp.145-160. ⟨hal-04745073⟩
- Iris Eshkol-Taravella, Hyun Jung Kang. Observation de l’expérience client dans les restaurants. 26e Conférence sur le Traitement Automatique des Langues Naturelles, Jul 2019, Toulouse, France. pp.361-370. ⟨hal-02567778⟩
- Bernard Caron, Francis Egbokhare, Sylvain Kahane, Anne Lacheret-Dujour, Stefano Manfredi. Interim report on NaijaSynCor. Symposium on Naija, Institute of African Studies, IFRA, Jun 2019, Ibadan, Nigeria. ⟨hal-04142006⟩
- Béatrice Godart-Wendling. Règle(s) et métarègles dans l'approche catégorielle de Lambek. Verbum (Presses Universitaires de Nancy), 2019, XL (2), pp.221-236. ⟨hal-02115512⟩
- Luigi Liu. Modelling Naija communicative structure : method and results. Symposium on Naija, Institute of African Studies, IFRA, Jun 2019, Ibadan, Nigeria. ⟨hal-04141026⟩
- Alice Missud, Florence Villoing. Investigating Analogy through a distributional analysis: the rivalry between French deverbal suffixation in -age and verb to noun conversion.. 12th Mediterranean Morphology Meating, Jun 2019, Ljubljana, Slovenia. ⟨hal-04859299⟩
- S. Abiola Oyelere, Anne Lacheret-Dujour, Luigi Liu, Candide Simard. Modelling Naija prosody : method and results. Symposium on Naija, Institute of African Studies, IFRA, Jun 2019, Ibadan, Nigeria. ⟨hal-04140975⟩
- S. Abiola Oyelere. The study of pitch in Naija : method and results. Symposium on Naija, Institute of African Studies, IFRA, Jun 2019, Ibadan, Nigeria. ⟨hal-04140936⟩
- Gasparde Coutanson. La liaison chez les chanteurs professionnels dans un corpus diachronique (1956-2017). 17èmes rencontres du Réseau Français de Phonologie (RFP 2019), Jun 2019, Orléans, France. ⟨hal-03161209⟩
- Guillaume Desagulier. Multifactorial Exploratory Approaches: correspondence analysis. École thématique. United Kingdom. 2019. ⟨halshs-02908476⟩

