Consulter le site de la collection Modyco dans HAL
5085 documents
- Maria Kihlstedt. Caused motion in Swedish as (2)L1 : the influence of typological factors in monolingual and biligual initial acquisition. Colloque International en Hommage à Maya Hickmann, Sep 2022, Paris, France. . ⟨halshs-04228201⟩
- Sylvain Kahane, Kim Gerdes. Syntaxe théorique et formelle: Volume 1: Modélisation, unités, structures. Kahane, Sylvain; Gerdes, Kim. Language Science Press, 8, 2022, Textbooks in Language Sciences, 978-3-98554-037-2. ⟨10.5281/zenodo.6446067⟩. ⟨halshs-03769200⟩
- Delphine Battistelli, Aline Étienne, Gwénolé Lecorvé. L'émotion à un niveau textuel : la fonction structurante des émotions observée à partir d'annotations. Discours - Revue de linguistique, psycholinguistique et informatique, 2022, 30, ⟨10.4000/discours.12114⟩. ⟨hal-03607564v2⟩
- Aikaterini Premeti, Maria Pia Bucci, Frédéric Isel. Event-related potentials and Eye movements’ recordings in French students with dyslexia during a phonological lexical decision task. The 22nd Conference of the European Society for Cognitive Psychology (ESCoP), Aug 2022, Lille, France. ⟨hal-03847342⟩
- Marie Versmessen. La littérature dans l'enseignement du FLE. Education for Sustainable Development – International Summer School for Future Teachers, Aug 2022, Potsdam (Germany), Allemagne. ⟨hal-04823477⟩
- Catherine Camugli Gallardo. Lire les textes anciens italiens. Peter Lang Verlag, 2022, 978-2-8076-1807-7. ⟨10.3726/b19172⟩. ⟨hal-03869710⟩
- Aikaterini Premeti, Frédéric Isel, Maria Pia Bucci. Contribution of oculometry and EEG synchronization in the understanding of the origin of the dyslexia: Evidence from a phonological lexical decision task in French students. The 21st European Conference on Eye Movements (ECEM), Aug 2022, Leicester, United Kingdom. ⟨hal-03847283⟩
- Florence Charles, Béatrice Godart-Wendling. Mortelle ironie : quels fragments de compréhension en classe, du CE1 au CM1 ?. Le Français Aujourd'hui, 2022, N° 218 (3), pp.41-53. ⟨10.3917/lfa.218.0041⟩. ⟨hal-03879356⟩
- Natacha Espinosa, Cécile Vallée. Raconter pour aider à comprendre : former les futurs enseignants à identifier et formuler les implicites des albums de jeunesse. Le Français Aujourd'hui, 2022, N° 218 (3), pp.83-93. ⟨10.3917/lfa.218.0083⟩. ⟨hal-04086683⟩
- Edy Veneziano, Eleonora Bartoli. Individual differences in the effectiveness of a narrative-promoting intervention : Relation with executive function skills. First Language, 2022, 42 (4), pp.523-547. ⟨10.1177/01427237221092661⟩. ⟨hal-04097559⟩

