Consulter le site de la collection Modyco dans HAL
5085 documents
- Xinying Chen, Kim Gerdes, Sylvain Kahane, Marine Courtin. The co-effect of Menzerath-Altmann law and heavy constituent shift in natural languages. Quantitative Approaches to Universality and Individuality in Language, De Gruyter, pp.11-24, 2022, ⟨10.1515/9783110763560-002⟩. ⟨hal-04099935⟩
- Aude Julien Da cruz lima. Préparer avec Hal la liste des produits de recherche de votre laboratoire pour le rapport d'évaluation à l'HCERES. Open Access Week, SCD de l'Université Paris Nanterre, Oct 2022, Nanterre (92), France. ⟨hal-03947446⟩
- Nicola Lampitelli. Phonological exponents and allomorphy: the decompositional approach. 18th Workshop Syntax, Semantics and Phonology (WoSSP 2022), Oct 2022, Barcelone, Spain. ⟨halshs-03831832⟩
- Sarah De Vogüé. Ponctuation des groupes. Licence. J'améliore mon français écrit - Dépendances entre groupes, France. 2022. ⟨hal-04506984⟩
- Philomène Perin, Caroline Bogliotti, Frédéric Isel. Role of Age of Acquisition of French Sign Language (LSF) on semantic processing: Event-related potentials evidence with deaf native and late adult signers. Sign Café 2 Conference, Oct 2022, Ragusa, Italy. ⟨hal-03865109⟩
- Edy Veneziano. Nominal and Verbal morphology in the early acquisition of French: A first study of the relation between comprehension and production. R. Levie; A. Bar On; O. Ashkenazi; E. Dattner; G. Brandes. Developing language and literacy: Studies in honor of Dorit Diskin Ravid., 23, Springer International Publishing, pp.57-79, 2022, Literacy series, ⟨10.1007/978-3-030-99891-2_3⟩. ⟨hal-03759212⟩
- Georgeta Cislaru, Claire Doquet. Conférence introductive Ecriture enregistrée et corpus manuscrits : quels modèles théoriques et méthodes d'analyse ?. Journée d’études des projets ANR E-CALM et Pro-TEXT, ED 622, Université Sorbonne nouvelle, Oct 2022, Paris, France. ⟨halshs-03808123⟩
- Simona Caldani, Eric Acquaviva, Ana Moscoso, Hugo Peyre, Richard Delorme, et al.. Reading performance in children with ADHD: an eye-tracking study. Annals of Dyslexia, 2022, 72 (3), pp.552-565. ⟨10.1007/s11881-022-00269-x⟩. ⟨hal-03832444⟩
- Sarah de Vogüé. Mots, termes, concepts, formules et parlures : un lexique travaillé par les genres discursifs. La came de l’exclusion. Traços de Linguagem - Revista de Estudos Linguísticos, 2022, 5 (2), ⟨10.30681/2594.9063.2021v5n2id6579⟩. ⟨hal-03793324⟩
- Virginie Lethier, Emilie Née, Hugo Dumoulin. « Caractériser les logiques disciplinaires et institutionnelles dans les rapports d’autoévaluation ». colloque FRACTEXT : Identification des textes et analyse multifractale, Sep 2022, Marne-la-vallée, UPEM, France. ⟨hal-04286385⟩

