Consulter le site de la collection Modyco dans HAL
5077 documents
- Fabrice Delumeau. Quelle méthodologie de construction des observables dans l'optique de la génération automatique d'énoncés en créole guadeloupéen ?. Variations en diachronie et en synchronie, Sep 2005, Chambery, France. à paraître. ⟨halshs-00170482⟩
- Savas Kilic. Between Linguistics and Philosophy: Notes and Documents on Saussure's Formation Before Leipzig. 10th International Congress on the History of the Language Sciences, Sep 2005, University of Illinois at Urbana-Champaign, United States. ⟨halshs-00139331⟩
- Jacques Durand, Bernard Laks, Chantal Lyche. The PFC project : French liaison, first results and analyses. Colloque international Phonological variation: the case of French, Aug 2005, Tromso, Norvège. ⟨halshs-00114175⟩
- Claudine Pagliano. Initial consonantal clusters in French : facts and consequences on the existence of the word in French. Phonological Variation : The Case of French, Aug 2005, Tromsø, Norway. ⟨hal-00171088⟩
- Edy Veneziano, Christian Hudelot. Children's later development of theory of mind through narratives: the role of scaffolding in 4-6 to 12 year olds normally-developing and SLI children. Symposium in XIIth European Conference on Developmental Psychology, Aug 2005, La Laguna, Tenerife, Canary Islands, Spain. ⟨halshs-00134470⟩
- Edy Veneziano, Anne Salazar Orvig, Christian Hudelot, Chantal Caracci-Simon, Marie Kugler-Lambert. The expression of key events in narratives: A developmental study and the role of scaffolding in 4-6 to 11 year olds normally-developing and SLI children. XIIth European Conference on Developmental Psychology, Aug 2005, La Laguna, Tenerife, Canary Islands, Spain. ⟨halshs-00134478⟩
- Marie-Therese Vasseur. Dissymétrie, Etayage, Apprentissage en Langue 1 et en Langue 2 : Concepts et méthodologie. Dissymétrie, Etayage, Apprentissage en Langue 1 et en Langue 2 : Concepts et méthodologie, Aug 2005, Université de Araraquara, Etat de Sao Paolo, Brésil. ⟨halshs-00133080⟩
- Edy Veneziano. Comportements langagiers dans l'interaction mère-enfant avant 3 ans et l'émergence d'une théorie de l'esprit implicite. GPPL, Department of Linguistics, Aug 2005, University of Sao Paulo (USP), Sao Paulo, Brésil. ⟨halshs-00133603⟩
- Mathieu Avanzi. Quelques hypothèses à propos de la structuration interne des périodes. Quelques hypothèses à propos de la structuration interne des périodes, Aug 2005, Aix-en-Provence, France. non paginé. ⟨hal-00334683⟩
- Edy Veneziano. Rôle de l'étayage dans les récits d'enfants typiques et dysphasiques de 4 à 12 ans. Conférence publique. UNICSUL, Aug 2005, Sao Paulo, Brésil. ⟨halshs-00133604⟩

